2018年、クリエイティブディレクターのシュン アツウミ
がファウンダーとして、長野でスタート。

山々に囲まれる暮らしからインスパイアされデザインする
衣類は、素朴と洗練を往来し、サステナブルな発想を組込
み、天然素材が本来持つ機能性を、ミニマル、プレーンと
して形容される衣類に変化させている。

「実践的なディティール」に機能美があると捉え、自身を
とりまく環境からインスパイアされるコレクションは常に、
「RUSTIC MODERN - 素朴と洗練 -」をコンセプトに置
いている。

2018 Autumn&Winterで、FUTTENのメンズコレクション
をスタート。メンズアプローチでありながら、レディース
的な柔らかさも併せ持つ。
2019年には、ラスベガスのショーケースにてコレクション
を発表し、海外での展開をスタート。
同年、パートナーシップのベーカリーショプ“pinatis”に
併設して、アトリエをオープン、現在は衣類と食をハイブ
リッドさせた展開も企画している。
In 2018, creative director Shun Atsuumi 
started as a founder in Nagano.

Garments that is inspired and designed
from a lifestyle surrounded by mountains,
will traffic between rustic and modern,
incorporates sustainable ideas,
the functionality inherent in natural
materials is described as minimalistic
and plain garments.

Thinking that functional beauty is born
from practical details, inspired by the
surrounding environment, the collection
that will be created is always
"RUSTIC MODERN-" is the concept.

In 2018 Autumn & Winter, FUTTEN's
collection started. Although it is a
men's approach, it also has ladies-like
softness. In 2019, the collection was
announced at a showcase in the US and
started to expand overseas. 
In the same year, FUTTEN's atelier was
established alongside its partner
“pinatis bakery”.
Currently, we are developing a project
to hybridize clothing and food.